woensdag 10 april 2013

De lente is in het land!!!

De lente is ons dan toch niet vergeten... Velen sprongen wellicht een gat in de lucht bij het dalen van de bittere temperaturen en het voelen van de eerste zonnestralen, terwijl 'moestuin adepten van het eerste uur' allang voorbereidingen troffen voor een nieuw seizoen.

Zelf ben ik een starter en moet ik zeggen dat deze eerste zonnestralen mij ondertussen volop geïnspireerd hebben om te starten met moestuinieren. En hierbij is het nu zover! Op deze blog wil ik, als niet-ervaringdeskundige, jullie stuk voor stuk mijn eigen ervaringen delen over het starten met een eigen moestuin.

Wegens beperkingen in tijd en ruimte, ga ik mij voor het kweken van groenten toeleggen op het begrip 'vierkante meter tuinieren.' Toen ik op het internet surfte naar ideeën voor mijn moestuin op een vierkante meter, ontdekte ik al gauw de ideeën van Mel Bartholomew, stichter van 'square foot gardening', de officiële engelse benaming van het vierkante meter tuinieren.

Zijn basisidee heb ik omwille van praktische redenen omgevormd tot mijn eigen 'theorie'. Ik hoop jullie in volgende posts hiervan op de hoogte te houden. Gauw meer hierover!

Geen opmerkingen: